Philips MCM305

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 5 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Philips MCM305 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,9

Ramon L 17-06-2011
Geschreven voor: Philips MCM305

Het setje heeft een goede prijs/kwaliteit verhouding. De afstandbediening laat bij momenten inderdaad te wensen over, net als de USB-functie. Deze gaf soms "NO FILE" aan. Na van alles te hebben getest blijkt dat de software in eerste instantie geen submappen leest. Nu heb ik op de USB-stick een map "(NOSUBDIR)" aangemaakt (met de haakjes, zodat deze (alfabet) als eerste wordt gelezen). Vervolgens kun je de rest kopiëren, inclusief submappen en wordt alles netjes gelezen. Na contact met Philips hierover hoorde ik dat er wordt gewerkt aan een software update, maar dat laat waarschijnlijk nog wel even op zich wachten.

Wolfareon 30-03-2011
Geschreven voor: Philips MCM305

Ten eerste ben ik vrij tevreden over het product in het algemeen. Het geluid is mooi, de looks zijn uitstekend, de functies zijn redelijk. Maar toch zijn er wel gebreken.

Mijn toestel blijkt niet volledig in orde te zijn. Ten eerste is het zo dat ik mijn kabel eerst niet in de auxiliaire ingang kreeg. Ik dacht dat deze niet paste, maar later kreeg ik deze er toch in met veel kracht. Blijkbaar is die gleuf niet echt goed gemaakt, want ik moet de kabel er zo hard induwen, dat ik vrees iets kapot te maken. De ingang van de koptelefoon is daarentegen wel oke.

Ten tweede heb ik soms voor dat op de afstandsbediening alleen de geluidsknoppen werken. Dus ik kan dan niet switchen naar ander nummer, ik kan niet pauzeren of stoppen. Wat ik dan wel kan is: stereo uitzetten, andere bron/modus (bv CD, USB, radio..) selecteren en alle geluidsknoppen werken dan ook (luider, stiller, dempen, EQ, DBB..). Na lang experimenteren heb ik ondertussen ontdekt dat de knoppen toch beginnen te werken als ik op de bron/modus kies dat aan het afspelen is. Dus als ik mijn USB afspeel, en bepaalde toetsen op het afstandsbediening werken niet, dan druk ik op de USB knop en dan wordt de stereo wakker en luistert hij naar alle knoppen van het schakelbord. Het toestel lijkt hoe dan ook niet perfect geprogrammeerd.

Ik had dit laten weten aan elektrokoopjes en pas na mijn 5e bericht kreeg ik eindelijk een antwoord. Ik informeerde naar de mogelijkheid tot reparatie. Toen werd mij meegedeeld dat ik de stereo in het filiaal te Antwerpen moest binnenbrengen. Dit zou wel een heuse kost voor mij betekenen. Uiteindelijk, na mijn tweede en verbaasde bericht, kreeg ik te horen dat ik de stereo mocht opsturen via de post en dat de verzendingskosten zouden worden vergoed.

Al bij al ben ik half tevreden over dit toestel. Ik vind het niet normaal dat het niet perfect naar behoren werkt, hoewel het toestel gloednieuw is. Het kan heel goed zijn dat het meerdere zulke stereo's betreft en dat uw aankoop ook dergelijke gebreekjes vertoont !

ol4 29-01-2011
Geschreven voor: Philips MCM305

Eenvoudig setje, met als voordeel dat er een aux-ingang (3,5 mm, voorzijde) inzit. Deze ontbreekt bij de meeste andere setjes in deze prijsklasse.
Vermogen wordt bijna overal verkeerd geadverteerd. Achterop staat 45W. Volgens de handleiding gaat daarvan 2 x 15W naar de speakers. Dat is net voldoende voor een redelijk geluid. Heel vol klinkt het niet, maar het voldoet.
Afwerking is prima. Grote knop voelt bij het draaien wat goedkoop aan. FM-Tuner is van goede kwaliteit.

4Reload 11-09-2010
Geschreven voor: Philips MCM305

Sinds 2 dagen de Philips MCM305 in mijn bezit. We hebben het setje gekocht om op zolder ook wat muziek te hebben.

Het vermogen van 2x15 Watt voldoet prima, er zit een mooi helder geluid. De tuner heeft een goede ontvangst van zenders (RDS wordt ook netjes weergegeven). CD wat je er van mag verwachten. USB is prima, USB Stick erin en hij begint meteen. Je kan een album selecteren en dan een nummer, hij begint meteen met spelen en hoeft niet lang te zoeken o.i.d.

De MP3-Link is gewoon een aux ingang.

- Het is inderdaad mogelijk om extra boxen aan te sluiten let dan wel op het vermogen en de weerstand van de box.

- Hij heeft geen coax aansluiting, er zit een kleine eigen antenne aan die prima ontvangt.

- Het is niet mogelijk een ipod aan te sluiten op de USB poort, hiervoor kan je de MP3-Link gebruiken (De Ipod wordt dan niet opgeladen...)

Kortom een prima apparaat voor een zeer scherpe prijs!

Elona 23-09-2009
Geschreven voor: Philips MCM305

Radio die handig te bedienen is, zelf zenders zoekt en opslaat, je kunt ze ook handmatig aanpassen. Met RDS en Cd-speler. Als je functie MP3 kiest: klepje naar rechts vasthouden, USB van MP3 erin steken en hij begint vanzelf af te spelen. Het geluid voldoet prima met 2x 15 W. (in beschrijving staat 2 x 30 W)
Fijn apparaat voor deze gunstige prijs; werd ook de volgende dag al geleverd.